Pazartesi, Ağustos 28, 2006

Canción de Carla


nikaragua'ya gider. Carla'nın peşinden. ingilizdir. otobüs şöförüdür. Carla, alımlıdır. ah aşk!
resmi bilgilendiricilerden arada sırada denk gelen duyduklarıyla bir iki kısa cümlelik bilgisi vardır.

bilgini sına, yetinme, bilgi en güçlü iktidar aracıdır, sorgula...

1979 yılında Orta Amerika ülkelerinden Nikaragua’da Sandinistler iktidarı ele geçirir. Seçimle işbaşına gelmişlerdir. Bu beklenmedik bir gelişmedir çünkü Sandinistler Sosyalisttir.
Bunun üzerine CIA düğmeye basar ve ülke içinde bir kontra örgütlenmesi başlatır. Sandinistlerin devrimci gerilla ordusuna karşı CIA’nın kontra gerillaları örgütlenir. 11 yıl kadar süren
kanlı bir iç savaştan sonra 1990 yılında Sandinistler iktidarı kaybeder.
Reagan hükümeti, İran-Irak savaşı sırasında ambargo koyduğu İran'a silah satıp, Nikaragua kontr gerillarına para göndermiştir.

Carla, iç savaştan kaçmıştır. sevdiği adam sandinist savaşcılardandır. onu ve ülkesini görmeye döner. ah aşk! glasgow'lu da düşer peşine.

sandinistler iktidara geçtiğinde tüm yoksul köylerin meydanlarına okul, sağlık ocağı, iş eğitim merkezleri inşa ederler. iç savaş sırasında kontra gerillalar köyleri basar, bu binaları yakarlar,
glasgow'luya bir hikaye anlatılır:
kontra gerillalar köyü bastılar. üç çocuğumla dışarıdaydım. bir ağaca çıktım. iki çocuğumu çekebildim. biri aşağıda kaldı. bir elimle birinin, diğer elimle diğerinin ağzını kapadım. gerilla ağacın altında ağlayan çocuğumun kafasını kesti. ses çıkaramadım. ses çıkaramadım. bağıramadım. ağlayamadım. duysa diğerlerini de öldürecekti.

yaşadığım ülkede, yaşadığım dünyada bu acılar varken,
...
hakkımız var mı önceliklendirmeye, önemlilendirmeye acı diye, üzüntü diye nitelediklerimizi?
bilgi: resim Haiti'den, film de Ken Loach'un

1 yorum:

itarillë.. dedi ki...

YOK. AMA BU DUYGULARI HİSSETMEK Mİ BİZİ İNSAN YAPAN YOKSA HİSSETMEMEK Mİ BİLMİYORUM.